jueves, 29 de mayo de 2008

A Qui a Espanya (LOE)

1.3. EL CRÈDIT ESPANYOL I LA SEVA CONVERGÈNCIA AL CRÈDIT EUROPEU
En la Legislació espanyola actual , es defineixen les unitats de crèdit com unitats d'acumulació que tenen en compte les hores lectives (classes teòriques i/o pràctiques) però en cap cas es té en compte el treball de l'estudiant. La modificació en la definició del crèdit espanyol cap a crèdits europeus, transferibles, acumulables, hauria de tenir en compte alguns punts importants com:
· El crèdit ha d'estar basat en el treball que l'alumne ha de realitzar per a tenir la formació adequada (coneixements i competències). Del que l'alumne ha d'arribar a saber dependrà el contingut de les classes teòriques, classes pràctiques, seminaris, tutories avaluacions, etc.
· El treball del professor és molt rellevant per a ajudar a l'alumne en la seva formació. És important posar de manifest que, en aquesta proposta, no s'altera la dedicació actual del professorat, al contrari s'incentiva la seva labor · L'adopció de 60 crèdits per curs acadèmic (1 crèdit equival a/1 60 del treball real del curs complet)
· El valor benvolgut del treball de l'alumne, a temps complet, 40h per setmana, durant 40 setmanes, equivalen aproximadament a 1600 hores per curs acadèmic i, per tant, una mitjana de 25 - 26 hores de treball per crèdit
· El concepte d'unitat de crèdit ha de reflectir el treball necessari per a una formació acadèmica integral mitjançant un aprenentatge adequat que permeti desenvolupar en l'alumne una capacitat d'anàlisi El nou crèdit espanyol, per a complir amb les directrius europees, podria definir-se com: Crèdit: unitat de valoració de l'activitat acadèmica que integra harmònicament els ensenyaments teòrics i pràctiques, altres activitats acadèmiques dirigides i el treball personal de l'estudiant, permetent així amidar el volum total de treball que l'estudiant ha de realitzar per a superar cadascuna de les assignatures.
2. SISTEMA DE QUALIFICACIONS L'escala de qualificació ECTS es proposa com una unitat comuna per a avaluar la qualitat dels resultats acadèmics que poden ser objecte d'una interpretació molt diferent segons el país, la disciplina, i fins i tot el centre que es tracti. La Comissió Europea va convidar a un grup d'experts per a posar a punt l'escala de qualificació ECTS, amb la finalitat d'ajudar als centres a interpretar les qualificacions obtingudes pels estudiants ECTS en els centres d'acollida. Les qualificacions ECTS i graus ECTS (Guia de l'Usuari ECTS) representen una informació complementària sobre les qualificacions assignades a l'estudiant. En Espanya, l'objectiu seria facilitar una conversió ràpida i immediata de les qualificacions nacionals per a permetre la seva lectura en tots els països de la UE, condició indispensable per a una futura inserció en el Suplement al Diploma. El sistema de qualificacions espanyol haurà de perfeccionar-se amb: · La introducció de notes numèriques amb un decimal i el càlcul dels % relatius de cada curs per a la seva adaptació al sistema postulat en el ECTS Aquestes qualificacions numèriques es completarien afegint l'escala de graus ECTS normalitzada i la referència als % per curs.

No hay comentarios: