lunes, 12 de mayo de 2008

NECESSITATS PEDAGÒGIQUES ( TIC)



Com ja he comentat anteriorment aquest és un tema bastant nou i que ha anat en augment gairebé sense adonar-nos, això a causat que no hagi un suport suficientment adequat per les administracions educatives, encara que sí un gran interès per poder donar-lo. Aquest interès ho podem veure en la necessitat que tenen els docents en sentir-se formats sobre el tema i en la integració d'aquestes en el currículum del centre. Primerament m'agradaria comentar que a manera personal no em sembla gens bo que els nens/as aprenguin a usar els ordinadors a l'edat de cinc o set anys, ja que trobada que els és totalment innecessari, però d'altra banda cal tenir en compte que les necessitats de la nostra societat són molt contràries al que jo considero, per tant, mirant-lo des d'aquesta perspectiva, és interessant que el nen/a se familiaritzi amb els ordinadors com més aviat millor. En els centres educatius s'hauria de dedicar un major temps a l'aprenentatge d'aquests, ja que no s'aquesta donant i això ocasiona que l'estudiant aprengui molt mes fora que dintre, fent responsables a la família sobre l'ús i aprenentatge d'aquests. Així bé tenint en compte que ens trobem en una societat on el temps que la família dedica als seus fills és cada vegada menor, hem de centrar aquest aprenentatge en els centres educatius. Per tant centrant-me en les necessitats psicopedagògiques que aquest tema requereix diré que, fa mancada formar als docents perquè puguin transmetre als estudiants el bon ús i la utilitat que aquestes tecnologies ens aporten, sobretodo a l'hora de buscar informació i la seva utilitat per a l'estudi, ja que realment aquest és el punt més important, per que a mesura que anem creixent la demanda per part de les institucions educatives en l'ús de les TIC és major i no tenen en compte l'escassa formació que ens han donat com estudiantes, altre aspecte seria la introducció de més TIC en l'educació i en l'aula ( més proyectores, més ordinadors, que el professor faci presentacions amb powers points…) d'aquesta manera es pot estendre l'ús d'aquestes i l'alumne observa les seves diferents utilitats. També com necessitat Psicopedagògiques creo que seria molt interessant que es formés als pares perquè poguessin educar i controlar l'ús que els seus fills fan sobre les noves tecnologies.

No hay comentarios: