viernes, 13 de junio de 2008

La Nostra Universitat

m'agradaria comentar una mica que es el que passa a la nostra universitat.
Primerament i per sorpresa de tots aquest nou any va començar amb la dualitat d'avaluació: Avaluació única: classes que no tenen un caràcter d'obligatorietat presencial amb un examen final on s'evalua el contingut de tot el curs o
avaluació continua: classes estrictament presencials i amb una avaluació continua durant tot el curs.
si la cosa quedes aquí poder no seria tan greu, però, quin ha estat el problema? doncs que cada professor et plantejava una de les dues opcions com la més assenyada a escollir, i que cada docent planteja l'avaluació continua com a ell li sembla, però que ha passat? que han entés l'avaluació continua com un seguit de treballs a presentar fins a qui correcte, però no han tingut en compte la quantitat d'estudiants, i el temps que en si cal per poder dur-la correctament, ja que sí, nosaltres els estudiants hem treballat de valent en aquelles assignatures que hem escollit com a avaluació continua, però el professor a respost? no majoritària ment aquesta avaluació ha estat avaluada de forma final, per tant on estan aquelles correccions per poder anar aprenent i modificant? no han existit.
s'aprèn d'aquesta manera? doncs alguna cosa sí, però entregant un treball per setmana de 6 assignatures no et dona temps a aprofundir, i a més a més si li sumem que els treballs no son retornats per poder-nos auto avaluar i corregir aquells errors. quin sentit té carregar-nos de feina que després ells hauran de corregir?
crec que es necessari tenir en compte el nombre d'alumnes i la disposició del temps.

també m'agradaria comentar que a la facultat de Formació del Professorat s'està aplicant un pla pilot de Bolonya i per tant aquest alumnes ja no disposen de segona convocatòria al setembre i han de complir les hores pactades en el currículum.
d'aquí a dues setmanes es presentarà a la junta de la nostra facultat de Pedagogia el nou Grau, però aquest no esta finalitzat i manquen molts aspectes que fan d'aquest grau un projecte inviable. el plantejament del procés el podeu veure a la pagina principal de la UB de pedagogia

No hay comentarios: